Aiki.se

Mötesplats för Aikido-sverige

Det här forumet saknar aldeles för många spam-poster, där man kan kommentera, diskutera och bara posta lite när man kollar in varje dag ;)

En spam-post som jag brukar uppskatta på andra forum är tråden om vad folk lyssnar på just nu, framföralt för att man hittar massa ny musik på det viset.. När en person lyssnar på musik man vanligtvis uppskattar senare postar om en låt som man inte hört talas om innan så är ju risken rätt stor att även det är något man kan tycka om :)

Så vad är det som snurrar i din winamp just nu?

..för min del är det just nu Zombie girl - Jesus was a zombie.. Mycket mysig och nice svensk EBM med zombietema :)

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Har återvänt till klassikerna idag Laibach- Opus Dei. Upptäckte att det är väldigt svårt att inte gå i marschtakt när man lyssnar på Geburt Einer Nation :-)

Tiger Mountain Peasant Song av Fleet Foxes. Det är ju trots allt en grym låt.

jo, jag gav upp apoptygma helt och hållet efter förra skivan med, men nu när det kom en ny kunde jag ändå inte motstå att testa.. Men det är absolut inte som gamla hederliga apoptygma, alla låtar på skivan skulle utan problem kunna spelas på P4 om vi säger så.. Men ljusår bättre än det förra, fast fortfarande inte apoptygma på ritkigt.

Hits from the bong - Cypress Hill mycket skön rap från 90-talet

Blåbärspankakorna som steks i köket och Mikas snarkmumlande från soffan.. Så just nu är det inte så mkt musik, men snart ska Mika väckas med lite James Brown is dead av LA Style, en gammal techno-klassiker som man definitivt inte kan sova till ;)

Här rullar det lite gammal Cat rapes dog för att pigga upp såhär på förmiddagen. För närvarande - Where the fuck are you.

Oj, den var det inte igår man hörde! Den kommer jag ihåg från högstadiet, när de hårda gymnasiekillarna som snusade spelade den högt på bussen på väg hem efter skolan. Mystiskt egentligen, för de såg ju ut som raggare...

Kom via Depeche Mode- Remixes 81-04, in på Pouppée Fabrikks gamla cover på Photographic, och vidare in på Pouppées gamla platta Crusader med gamla klassiker som T.O.T.D.N och Watch Your Sex. Lysande städmusik, fast grannarna håller nog inte med :-)

ååå pouppee fabrikk det var grejer det, Photographic ligger fortfarande kvar på mn stora playlist :)
Och just min stora mysigt bra playlist i winamp är det som går nu, så för tillfället är det Funker Vogt - Date of expiration (expired) som spelas :)

Tidigare idag så lyssnade jag på japanska fraser och härmade så gott det gick, men nu har hjärnan tagit kväll och musikspelaren gick på igen.
Med risk för att verka enkelspårig så hamnade jag än en gång i knät på Skinny Puppy. "Yes he ran" från "The B-sides Collect" gick just över i "Cage".

Pig- Genuine American Monster. Raymond Watts, ibland delaktig i KMFDM, är mannen som helt saknar hämningar när det gäller instrumentering. Sambatakter, blås, stråkar, stenhård elektronik, distade gitarrer, allt finns här.

Eisbrecher med låten Adrenaline, ett ganska trevligt Neue Deutsche Härte-band som inte direkt sticker ut jättemycket utan är ett ganska typiskt sådant band, lite mer smutsiga synthar än rammstein, lite mindre klyshiga än deathstars, lite mer lättillgängliga än Oomph!.. så de befinner sig nog ganska så på mitten av Neue Deutsche Härte-skalan, så de flesta som gillar industrisynth kan nog tänkas uppskatta Eisbrecher, men få kommer nog ratea det som sitt absoluta favoritband, just för att de nog ändå är lite opersonliga.. Men de har en jämn hög nivå, och har ju både legat trea på tyska alternativlistan såväl som med på topp 20 mest sålda album i tyskland, så helt illa är det ju inte :)

..och när jag skrev detta så bytte winamp till Megaherz och låten Heuchler, ännu mer tysk industi fast nu mer tydliga metalinfluenser, första gången jag hörde heuchler trodde jag att det var någon ny rammstein-låt jag missat, så ibland låter de nästan som direkta kopior, och annars låter de snarare som ett rent metalband med industiinfluenser :)

RSS

Märken

Laddar…

© 2010   Skapad av Martin Källström

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

Logga in för att chatta