Aiki.se

Mötesplats för Aikido-sverige

Det här forumet saknar aldeles för många spam-poster, där man kan kommentera, diskutera och bara posta lite när man kollar in varje dag ;)

En spam-post som jag brukar uppskatta på andra forum är tråden om vad folk lyssnar på just nu, framföralt för att man hittar massa ny musik på det viset.. När en person lyssnar på musik man vanligtvis uppskattar senare postar om en låt som man inte hört talas om innan så är ju risken rätt stor att även det är något man kan tycka om :)

Så vad är det som snurrar i din winamp just nu?

..för min del är det just nu Zombie girl - Jesus was a zombie.. Mycket mysig och nice svensk EBM med zombietema :)

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Just nu spelas Interference med God module, ett band jag vet mycket lite om. Klassiskt 90tals cyperpunk-ebm med överdistad spöksång och tydliga frontline assembly-influenser.. Känns som att de lyckats ganska mycket på FLA och Hocico samt nog lite Skinny Puppy med ;) Jag sitter och lyssnar på samlingsskivan Cyberpolis - A Darker Dancefloor Vol.2 just nu, därav att jag hittat detta bandet :)

Jag har alltid haft svårt med helinstrumentala album (förutom klassisk musik) men här är ett lysande undantag! Ratatats album Ratatat: 80-tals cock-gitarr med bas-tunga hip-hop beats! Någon sa att detta är albumet Guns&Roses och Dr. Dre borde ha gjort men inte vågat. (electronic)

Kom på att jag ville hypa ett band jag lyssnade på innan Ratatat, nämligen det svenska Dungen. Deras album Ta Det Lugnt är så genomarbetat med en skön och autentisk 60-talsljudbild, riktigt sköna gitarrsolon, klassisk Jamming och härlig lyrik (Psych-Rock).

Spotify är grymt!

Deine Lakaien & Die Neue Philharmonie Frankfurt- 20 Years of Electronic Avantgarde

Mouse on Mars' album Rost Pocks (Tysk electronic)

Skinny Puppy - Chainsaw. =)

Kiss - Strutter

:wumpscut:

:wumpscut:- Bone Peeler. Har på något sätt lyckats missa det här albumet. Den gode Rudi är ju milt sagt produktiv, och allt håller inte precis hög klass. Bland hans bättre under senare år.

Johnny cash - I got stripes

Laibach- WAT.

Apoptygma berzerk - Trash
En fin cover på Suedes gamla klassiker, från Apoptygmas nya skiva "rocket science"- Fortfarande är apoptygma väldigt fast i mainstream-träsket men ändå ljusår mycket bättre än deras förra skiva där man mer eller mindre dumpat syntar och allt synthigt helt och istället försökte vara ett av alla dessa intetsägande indie-band som vill låta som kent, men misslyckas. Det nya albumet är en klar förbättring, men fortfarande ljusår ifrån den gamla storhetstiden med electronic warfare, bitch, love never dies, non-stop violence och mourn. Detta album kunde lika gärna varit Ceasars palace men några extra syntar, men det är absolut inte dåligt. Förra albumet spelade jag kanske igenom 10-15gånger innan jag gav upp det helt och inte spelat det mer sen dess, det nya får iaf vara med på min stora rotation och jag vill verkligen gilla det. Men det är varken alternativt, ebm eller synthpop, utan mer mainstreampop man försökt lägga ett halvgenomskinligt alternativt-skal på. Men det är ganska bra :)

Det låter ju lite hoppfullt, men efter förra plattan vägrar jag riskera att besudla mina öron med mer indieskräp. Jag ser nog det bandet som förlorat för all framtid.

RSS

Märken

Laddar…

© 2010   Skapad av Martin Källström

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

Logga in för att chatta