Aiki.se

Mötesplats för Aikido-sverige

Det här forumet saknar aldeles för många spam-poster, där man kan kommentera, diskutera och bara posta lite när man kollar in varje dag ;)

En spam-post som jag brukar uppskatta på andra forum är tråden om vad folk lyssnar på just nu, framföralt för att man hittar massa ny musik på det viset.. När en person lyssnar på musik man vanligtvis uppskattar senare postar om en låt som man inte hört talas om innan så är ju risken rätt stor att även det är något man kan tycka om :)

Så vad är det som snurrar i din winamp just nu?

..för min del är det just nu Zombie girl - Jesus was a zombie.. Mycket mysig och nice svensk EBM med zombietema :)

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Dance or die - dance or die, mysig episkgotisk ebm-synth med orglar och grejer :)

Ah, Dance or Die, det var länge sedan. Själv lyssnar jag på Combichrist- Today We are all Demons. Har inte direkt uppskattat några av Andy LePleguas soloprojekt, ej heller hans vrålande i Combichrist. Här närmar han sig dock soundet från sitt forna band Icon of Coil något, vilket uppskattas.

December med Frida Hyvönen.

Händel - Organ concertos Op.4/1-6 och Op. 7/1-3
Någon måste balansera all elektronisk musik :p

Efter Svens kommentarer om Icon of coil rotade jag fram mina gamla icon of coil plattor, så just nu spelas här Shallow nation med Icon of coil :) Mycket trevligt och dansant ;)

Feist på Spotify för tillfället.

Firewind - Immortal lives young

Covenant- Theremin (club version)

ååå en av musikhistoriens bästa låtar!!! "We dance to the sound of sirens..." Helt enorm!

The Knife - From off to on.

U2 på spotify :D

Dags för uppdatering....

Just nu strömmar The Fiery Furnaces' album The Blueberry Boat ur Spotify.

Helt galet.

Någon som bestämde sig för att slänga i 352 miljoner ljudbilder i en synth/indie/odefinierbart explosiv ljudorgasm! (okej lite overkill men första låten: Quay Cur passar nästan in...)

RSS

Märken

Laddar…

© 2010   Skapad av Martin Källström

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

Logga in för att chatta